• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,66%38 917,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,66%38 917,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 16.11.15, 14:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seaduseelnõu keelab arve eest tasu küsimise

Riigikokku teisele lugemisele mineva tarbijakaitseseaduse eelnõuga kavatsetakse keelata eraldi tasu küsimine selle eest, et tarbijale esitatakse arve, teatas riigikogu pressiteenistus.
Arve saamise eest ei tohi edaspidi eraldi tasu küsida.
  • Arve saamise eest ei tohi edaspidi eraldi tasu küsida. Foto: Reuters/Scanpix
Komisjoni esimees Toomas Kivimägi ütles, et praktikas on esinenud juhtumeid, kui kliendilt võetakse arve esitamise eest eraldi tasu. Tema sõnul ei ole teenuse pakkujal edaspidi lubatud arve eest eraldi tasu küsida sõltumata sellest, kas tegemist on elektroonilise- või paberarvega.
“Möönan, et paberarvete aeg võiks ümber saada, ent kuna arve, sealhulgas paberarve, on loogiline osa teenuse hinnast, siis pole põhjendatud selle eest tarbijalt lisatasu küsimine,“ ütles Kivimägi. Ta kutsus samas üles eelistama võimaluse korral elektroonilist arvet, sest see on säästlik ja keskkonnasõbralik.
Eelnõuga laienevad samuti võimalused kohtuväliseks tarbijavaidluste lahendamiseks. Eelnõu sisaldab ka sätteid Euroopa Liidu tarbijavaidluste internetipõhise lahendamise määruse rakendamiseks. “Kohtuvälised võimalused pakuvad tarbijavaidluste lahendamiseks odavaid, lihtsaid ja kiireid lahendusi, millest võidavad nii tarbijad kui ka ettevõtjad,“ lisas Kivimägi. Samal ajal vähendab see kohtusüsteemi koormust.
Edaspidi on võimalik kohtuvälise tarbijavaidluste lahendamise üksuse loomine ka eraõigusliku juriidilise isiku juurde. Nende tegevust hindab ja tunnustab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning edastab tunnustatud üksuste kohta teabe Euroopa Komisjonile, samuti koostab ministeerium nõutavad aruanded üksuste toimimise kohta. Senine tarbijakaebuste komisjon muudetakse tarbijavaidluste komisjoniks.
“Heameel on ka selle üle, et õnnestus välja hääletada lisakohustuste panemine jaekaupmeestele seonduvalt toidukaupade realiseerimistähtaja saabumisega. See oleks tähendanud lisakulu ja -tööd ettevõtjatele, mille oleks maksnud kinni ei keegi teine kui tarbija,“ lisas Kivimägi.Piiriüleste vaidluste keerukamaks muutumisega ja nende menetlemiseks kuluva lisaaja tõttu pikeneb seaduse vastuvõtmisel vaidluse lahendamise tähtaeg seniselt 72 kalendripäevalt 90 päevale.
Majanduskomisjon otsustas täna pärast tarbijakaitseseaduse eelnõule tehtud parandusettepanekute arutamist saata see täiskogule teisele lugemisele. Eelnõu vastuvõtmiseks on vajalik riigikogu poolthäälte enamus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele